En vision for en bedre fremtid

Nutidens modeindustri skader vores planet i stigende grad, og vi er nødt til at tage A.C.T.ion nu! For at stoppe de miljømæssige konsekvenser af fast-Fashion, er hele branchen nødt til at ændre sig drastisk  A.C.T. er forpligtet til at sætte et godt eksempel på en mere cirkulær forretningsmodel i modebranchen.  Vi tror på en kompromisløs tankegang, når det kommer til konstant at forbedre vores indsats og praktisere en gennemsigtig forretningsmodel. 

Stadigt skiftende krav og et skarpt fokus på miljøet har i de senere år tvunget de konventionelle modemærker til at ændre den måde, de køber og producerer deres kollektioner på – selvom nogle mærker har gjort en stor indsats, er der stadig lang vej igen. 

Højere omkostninger til indkøb af bæredygtige materialer har indflydelse på salgspriser, hvilket gør det svært for mange brands at skifte til en mere bæredygtig forretningsmodel. I de allerværste tilfælde vil mærker ikke indrømme manglende evne til at ændre sig, og vil forsøge at få dig til at tro, at det, de gør, er nok. Men det er det ikke! Greenwashing sker langt oftere end det burde, og vi vil ikke finde os i det. Derfor er det ekstremt vigtigt for os at bygge et gennemsigtigt brand, så du ved præcis, hvad du køber, og til hvilken pris. 

HVORDAN DET HELE STARTEDE

For nogle år siden besluttede Carsten Søndergaard sig for at sælge sin andel i en stor modevirksomhed og tog en pause fra branchen for at finde ud af, hvad hans plads her i verden skulle være. Han var blevet træt af forbrugs-mindsettet, hvor nyt altid var bedre, og man konstant var nødt til at købe ting for at føle sig fuldendt. Hans værdier passede simpelthen ikke sammen med branchen længere.  

Han var på det tidspunkt blevet mere opmærksom på den katastrofale indflydelse modeindustrien har på planeten, og han begyndte at blive mere bevidst i sine egne vaner. Men han indså hurtigt, at ét individs ændrede vaner ikke var nok. Der skulle mere til! Med sin erfaring fra modebranchen tænkte han: “Der er kun nok så meget jeg kan gøre som individ, men hvis jeg kan lave en modeforretning, hvor miljøet er hovedfokus, så kan jeg gøre en ægte forskel!” Og det gjorde han så.  

Carsten ville gøre op med modebranchen og bevise, at det at gå op i mode ikke nødvendigvis behøver at betyde, at man ikke går op i planetens velbefindende. Med sine mange års erfaring i branchen, var han meget sikker på, hvad han ikke ville have sin nye virksomhed til at være, og fra det udgangspunkt kom han frem til, hvad den så skulle være. Sådan blev A.C.T. Social født – et æstetisk og transparent modebrand, der forpligter sig til konstant at mindske deres sociale og miljømæssige aftryk samtidigt med, at facilitere et socialt community for forbrugere, der ønsker en forandring.